De aanpak
Om het werkgeversmerk te bepalen en de werkomgeving te begrijpen zijn we begonnen met het interviewen van diverse collega’s. Uit deze gesprekken kwamen drie unieke waarden naar voren die Wits Zuid onderscheiden als werkgever in de branche van het vastgoedonderhoud. Deze inzichten vormden de basis voor een gerichte wervingsstrategie.
Collega’s gaven aan dat ze veel waarde hechten aan onbezorgd werken. Alles wordt altijd goed geregeld. Hierdoor kunnen ze zich volledig op hun werk richten. Daarnaast speelt het vertrouwen en de vrijheid om het werk naar eigen inzicht uit te voeren een belangrijke rol.
Op basis van het werkgeversmerk zijn er video’s gemaakt waarin collega’s laten zien wat Wits Zuid uniek maakt. Dit geeft potentiĆ«le kandidaten een duidelijk beeld van de bedrijfscultuur en de mogelijkheden binnen de organisatie. Via Instagram en Facebook werd een advertentiecampagne gelanceerd om potentiĆ«le kandidaten te bereiken.
Resultaat
Gedurende de campagne was er regelmatig contact om de resultaten te optimaliseren. Dit leidde tot de succesvolle aanname van nieuwe collega’s. In de komende periode starten we een vervolg met diverse nieuwe campagnes.