De aanpak

De samenwerking startte met het uitbreiden van de recruitmentcapaciteit om vacatures in te vullen. Al snel bleek dat Team Legend meer kon betekenen om Hollandia te ondersteunen in haar groeiambities. Dit leidde tot de ontwikkeling van een sterk werkgeversmerk om Hollandia als technisch werkgever bekend te maken onder een technische doelgroep. De focus ligt op doelgroepen als service monteurs, lassers, werkvoorbereiders en projectmanagers.

Daarna is er een recruitment website ontwikkeld om kandidaten een goed beeld te geven hoe het is om bij Hollandia te werken. Daarnaast wordt ingezet op social media campagnes om het werkgeversmerk van Hollandia onder de doelgroep bekend te maken. Wat begon met het invullen van vacatures, groeide uit tot een complete employer branding en recruitment strategie. Deze strategie helpt Hollandia om zowel nu als in de toekomst succesvol te zijn in eigen werving.

Ze zijn professioneel in de aanpak van employer branding en recruitmentvraagstukken. Ze weten precies hoe ze de juiste mensen voor ons moeten vinden.”
Martin Dijkstra HR manager - Hollandia

Het resultaat

De afgelopen jaren heeft Hollandia een aanzienlijke groei doorgemaakt en is een toonaangevende speler in de branche geworden. Deze groei wordt duurzaam gerealiseerd door goed personeel en een laag verloop.

Voorheen was Hollandia sterk afhankelijk van detachering en uitzendkrachten voor het invullen van vaste vacatures. Sinds 2019 is dit proces in huis gehaald en wordt de werving succesvol en volledig onafhankelijk uitgevoerd.

HR manager Martin Dijkstra geeft aan dat er is sprake van wederzijds vertrouwen. ”afspraken worden nagekomen, en door de kennis van de Hollandia cultuur weet Team Legend precies welke acties nodig zijn om succesvol te werven.”

Werken bij Hollandia servicemonteur